Dacia Logan se pregătește de un sfârșit care va rămâne în istorie

Dă şi tu share articolului

Considerată mașina națională a românilor, Dacia Logan, se apropie de sfârșitul carierei sale după aproape douăzeci de ani de la debut. Fiind primul automobil produs la Mioveni de Renault după preluarea companiei românești, modelul a deschis o nouă epocă pentru marca Dacia. Cu toate acestea, vânzările au scăzut deoarece piața sedanului de clasă B s-a restrâns în ultimii ani.

În urma lansării celei de-a treia generații a lui Logan, acesta a fost retras de pe piața occidentală în 2020. O explicație? În timp ce europenii se orientează tot mai mult spre alte tipuri de vehicule, cererea pentru sedanuri mici a scăzut semnificativ. În prezent, modelul este disponibil doar în România și Bulgaria. Pe alte piețe, cum ar fi Maroc și Turcia, este încă comercializat sub marca Renault. Cu toate acestea, aceste piețe restrânse nu justifică noi investiții semnificative în promovarea și dezvoltarea unei noi generații de Logan.


Planurile viitoare pentru modelele Dacia, inclusiv Logan

În timpul prezentării ediției limitate „Logan XX”, directorul Dacia România, Mihai Bordeanu, a lăsat să se înțeleagă că viitorul Logan nu este clar. Acesta afirmă că, în ciuda eforturilor de renovare a modelului Sandero și a unui facelift semnificativ al lui Logan, încă nu a fost luată o decizie definitivă cu privire la viitorul sedanului. La următoarea generație a lui Sandero se lucrează. În plus, la sfârșitul anului viitor, Logan va primi un facelift semnificativ. Încă nu s-a decis dacă este ultima generație. Bordeanu a declarat că va continua să vândă Logan timp de cel puțin șase ani.

Această declarație indică faptul că este puțin probabil ca o nouă generație să fie creată, în ciuda faptului că Logan va fi disponibil în vânzare pentru încă șase ani. Până în prezent, Logan a vândut doar 26.000 de unități în întreaga lume în 2023, din care 10.000 au fost înmatriculate în Europa, cea mai mare parte în România. Nu pare să fie rentabil să cheltuiești bani pentru a produce și a promova un nou model Logan având în vedere aceste numere. În aceste circumstanțe, modelul actual Logan va trebui să fie comercializat în România și Maroc, iar în Turcia, modelul va fi fabricat în fabricile locale din Bursa.

În timp ce soarta Logan-ului este nesigură, Dacia se concentrează pe alte modele. Recent, directorul Mihai Bordeanu a confirmat că SUV-ul Bigster va fi lansat la sfârșitul anului. În plus, fabrica de la Mioveni se pregătește să mărească producția noului Duster, care rămâne un model esențial pentru strategia mărcii. Între timp, producția modelului Jogger se mută încet în Maroc, ceea ce înseamnă că capacitățile de producție ale uzinei din România se reorientează. Bordeanu a declarat: „Bigster începe producția pe final de an, deocamdată suntem în program de ramp-up la Duster”.

În plus, producția lui Sandero Stepway a fost întreruptă în România pentru a fi preluată de Duster și Bigster. Cu toate acestea, primele exemplare ale modelului Spring facelift care au fost importate din China sunt așteptate la sfârșitul lunii septembrie. Dar directorul Dacia a spus: „Surprinzător, sunt câteva sute de mașini comandate”. Cererea pentru noul model Spring a fost scăzută. Spun „surprinzător” pentru că nu a fost văzut de nimeni.

În cele din urmă, în timp ce Dacia Logan se reorientează către noi segmente de piață și modele mai profitabile, pare să se apropie sfârșitul unei perioade cruciale în istoria mărcii. Prin urmare, Logan va rămâne pe piață pentru mulți ani mai departe, dar există tot mai puține perspective pentru o nouă generație de Logan, ceea ce indică sfârșitul unei ere pentru automobilul care a redefinit noțiunea de mașină accesibilă pentru mulți romani.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment